Ten tekst przeczytasz w 4 min.
Opinia o samochodzie powstała na podstawie naszych subiektywnych odczuć i może być niereprezentatywna dla wszystkich wersji i roczników tegomodelu.
Ogólny opis samochodu
Peugeot 208 II generacji to elegancki i nowoczesny miejski hatchback, który zachwyca designem zarówno z zewnątrz, jak i od środka. Stylistyka auta z 2023 roku pokazuje, że Francuzi potrafią projektować z polotem – auto przyciąga wzrok na ulicy, a jego wnętrze zaskakuje estetyką i nowoczesnością. Choć wnętrze jest dobrze wykonane, zdarzają się drobne niedociągnięcia w ergonomii i okazjonalne trzeszczenia plastików. Auto sprawia bardzo dobre pierwsze wrażenie i jest przyjemne w codziennym użytkowaniu, choć nie obyło się bez zgrzytów związanych z układem napędowym.
Parametry techniczne naszego samochodu
Parametr | Wartość |
---|---|
Rocznik | 2023 |
Wersja i model | Peugeot 208 II, 5-drzwiowy |
Kolor | niebieski |
Przebieg podczas użytkowania | 31,000 km |
Przebieg przez nas pokonany | ok. 500 km |
Rodzaj paliwa | Benzyna |
Pojemność silnika | 1.2 L (PureTech) |
Moc silnika | 102 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 205 Nm |
Napęd | Na przednie koła |
Skrzynia biegów | Automatyczna 8-biegowa (EAT8) |
Przyspieszenie 0-100 km/h | ok. 10,8 s |
Prędkość maksymalna | ok. 188 km/h |
Spalanie (średnie w czasie użytkowania) | ok. 8 l Pb /100 km ! |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4055 / 1745 / 1430 mm |
Pojemność bagażnika | 311 l |
Masa własna | ok. 1100 kg |
Historia modelu
Druga generacja Peugeota 208 zadebiutowała w 2019 roku, jako kontynuacja jednego z najlepiej sprzedających się modeli francuskiej marki. Auto przeszło całkowitą metamorfozę stylistyczną – linia nadwozia stała się bardziej agresywna, a charakterystyczne „lwie kły” w reflektorach i światłach tylnych zdefiniowały nowy styl Peugeota. Kabina zyskała nowoczesny układ i-Cockpit z małą kierownicą i cyfrowymi zegarami. Model oferowany był w różnych wersjach napędowych, w tym benzynowych, wysokoprężnych oraz w pełni elektrycznej e-208. Dzięki nowoczesnym technologiom i szerokiej gamie wersji, 208 II zyskał uznanie na rynku europejskim, a także kilka nagród za design i innowacje.
Nasza opinia o samochodzie
Peugeotem 208 II mieliśmy okazję jeździć przez kilka dni na Maderze, pokonując około 500 kilometrów w różnych warunkach. Auto wizualnie prezentuje się bardzo dobrze – zarówno z zewnątrz, jak i we wnętrzu, które mimo kompaktowych rozmiarów jest stylowe i wygodne. Fotele dobrze trzymają, a pozycja za kierownicą jest komfortowa.
Niestety, już na postoju dają się odczuć typowe wibracje dla 3-cylindrowych silników. Moc silnika wydaje się być jednak całkiem wystarczająca dla tego malucha. Górki pokonywaliśmy sprawnie choć, na sportowe wrażenia nie ma co liczyć. Cóż 100 KM to nie tak dużo. Skrzynia automatyczna pracuje w miarę płynnie, ale utrzymuje zbyt niskie obroty, co sprawia, że silnik wyczuwalnie się męczy.
W naszym egzemplarzu czuć już było wyraźnie spaliny z zapachem przypalonego oleju a to niezbyt dobry prognostyk dla w miarę nowego auta z przebiegiem ledwie 31 tysięcy. Pod względem pakowności nie ma co się spodziewać cudów, ale na codzienne potrzeby – zakupy, plecaki – miejsca wystarczy.
Systemy multimedialne i ustawienia bywają nieintuicyjne, ale da się do nich przywyknąć. Niestety mamy tutaj odczynienia z problemem wszystkich nowoczesnych samochodów. Większość opcji ustawiamy z tabletu co naszym zdaniem jest niebezpieczne i niewygodne w codziennym użytkowaniu.
Ogólnie Peugeot 208 II to samochód świetnie wyglądający, ale nie dający frajdy z jazdy. Dlatego czujemy lekki niedosyt – układ napędowy mógłby być bardziej dopracowany, zwłaszcza w aucie w tym roczniku i marce aspirującej do premium.
Naszym zdaniem to fajny samochód na wąskie uliczki i na zakupy. Duże wątpliwości i obawy może jednak budzić silnik użyty w tym samochodzie, który wg. wielu portali eksperckich należy do awaryjnych.