Baner logo strony

Luźne Gacie Bez Suwaka - złombol

"Najlepsze podróże zaczynają się z pełnym bakiem i otwartym umysłem."

Mazda 3 III – Recenzja długodystansowa i opinia

Mazda 3 III – Recenzja długodystansowa i opinia

Jeśli podoba Ci się ten artykuł prosimy o udostępnienie :)

Ten tekst przeczytasz w 4 min.

Ogólny opis samochodu

Mazda 3 III generacji w wersji sprzed liftingu to jeden z najładniejszych kompaktów swoich czasów. Smukła, lekko agresywna linia nadwozia wciąż prezentuje się świeżo, zwłaszcza w eleganckim wydaniu sedan. Samochód oferuje wygodne wnętrze z wysokiej jakości materiałów, co pokazuje aspiracje Mazdy do klasy premium. Choć ergonomia nie jest idealna, a system multimedialny bywa irytujący, auto rekompensuje to bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i świetnie działającym zespołem napędowym. To samochód, który potrafi dać sporo frajdy, o ile nie przeszkadza Ci nieco rozleniwione prowadzenie i zbyt dyskretne reflektory.

Parametry techniczne naszego samochodu

ParametrWartość
Rocznik2018
Wersja i modelMazda 3, Sedan
KolorNiebieski
Przebieg w momencie zakupu36,000 km
Przebieg w momencie sprzedaży51,000 km
Pokonany przebieg15,000 km
Rodzaj paliwaBenzyna
Pojemność silnika2.0 L (Skyactiv-G)
Moc silnika156 KM
Maksymalny moment obrotowy210 Nm
NapędNa przednie koła
Skrzynia biegówManualna, 6-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/hok. 8,8 s
Prędkość maksymalnaok. 210 km/h
Spalanie (średnie)7–7,5 l/100 km
Wymiary (dł./szer./wys.)4580 / 1795 / 1450 mm
Pojemność bagażnika419 l
Masa własnaok. 1250 kg

Historia modelu

Mazda 3 III generacji (BM/BN) zadebiutowała w 2013 roku jako kontynuacja bardzo udanej „dwójki” (czyli poprzednika o tej samej nazwie, ale starszej generacji). Samochód bazował na nowej platformie Skyactiv, która z założenia miała zapewniać lepsze prowadzenie, wyższą sztywność nadwozia oraz lepszą efektywność paliwową. Stylistycznie Mazda 3 uosabiała filozofię „KODO – dusza ruchu”, która miała nadać samochodom marki bardziej dynamiczny, emocjonalny wygląd. Wersja przed liftingiem była chwalona za świetny silnik wolnossący 2.0, który dawał dużo przyjemności z jazdy, choć nie brakowało głosów krytyki wobec jakości blach i podatności na korozję. Mimo to model ten zdobył sporą popularność także dzięki niezawodności mechanicznej.

Mazda 3 – opinia, czyli jak się nam jeździło

Stylistyka, wnętrze i ergonomia

Mazda 3 w wersji sedan od razu nas ujęła swoim wyglądem – linia nadwozia jest nowoczesna, elegancka, ale z pazurem. Zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Wnętrze również prezentuje się bardzo dobrze – plastiki są miękkie, solidne, dobrze spasowane. Widać wyraźne aspiracje do segmentu premium. Siedzi się wygodnie, pozycja za kierownicą jest niemal idealna. Co ciekawe, mimo dość klasycznego wyglądu, wnętrze nie jest oszałamiająco ergonomiczne. System multimedialny był dla nas największym rozczarowaniem – logika jego działania bywała… niezrozumiała, a obsługa za pomocą pokrętła wręcz irytująca.

Samochód należy do stosunkowo pakownych. Do bagażnika w tym sedanie można było wpakować wiele rzeczy, ale problemem był stosunkowo mały otwór załadunkowy. Mimo tego, auto z pewnością można nazwać praktycznym.

Silnik i układ jezdny

Sercem Mazdy 3 był wolnossący silnik 2.0 Skyactiv-G o mocy 156 KM. To jeden z tych silników, które po prostu chce się kręcić – płynnie oddaje moc, brzmi przyjemnie i nigdy nas nie zawiódł. Skrzynia biegów? Jedna z najlepszych manualnych, z jakimi mieliśmy do czynienia – precyzyjna, o krótkim, mechanicznym skoku. Mazda zachęca do dynamicznej jazdy, ale nie do końca jej to wychodzi. Układ kierowniczy jest zbyt ospały i nieco pozbawiony czucia. Zawieszenie natomiast – miękkie, komfortowe, dobrze wybierające nierówności, choć w zakrętach czasem dawało wrażenie „kołysania”. Dla jednych wada, dla innych zaleta.

Serwis, problemy techniczne i obsługa

Przez 15 000 km użytkowania nie mieliśmy absolutnie żadnych problemów technicznych. Auto było bezawaryjne i wymagało jedynie podstawowego serwisu. Niestety, stereotyp dotyczący blach Mazdy boleśnie się potwierdził. W momencie sprzedaży (samochód miał wtedy 6 lat), na zawieszeniu i podłodze widać było już wyraźne ślady korozji. Najbardziej rzucały się w oczy wykwity na klapie bagażnika. To coś, na co każdy potencjalny właściciel musi zwrócić uwagę – bo niestety ruda w Mazdach pojawia się wcześniej niż byśmy chcieli. Konieczna jest szybka reakcja i zabezpieczenia antykorozyjne.

Podsumowanie

Mazda 3 III generacji z 2018 roku to samochód, który ma wiele atutów – pięknie wygląda, ma fantastyczny silnik, świetną skrzynię biegów i oferuje wysoki komfort jazdy. Na dłuższe trasy była wręcz idealna – wygodna, cicha, przestronna. Gdyby nie kilka rozczarowań – przeciętne oświetlenie, kiepski system multimedialny i przede wszystkim problematyczna korozja – byłoby niemal idealnie. Mimo to bardzo polubiliśmy ten samochód i wspominamy go jako jeden fajniejszych modeli samochodów, które mieliśmy okazję użytkować. Z odpowiednią pielęgnacją Mazda 3 może posłużyć długo i bezproblemowo – trzeba tylko dobrze pilnować, by ruda nie zagościła na stałe.

Galeria zdjęć


Jeśli podoba Ci się ten artykuł prosimy o udostępnienie :)

Polityka prywatności   /   ZLOMBOL OFFICIAL  /   EUVIC  /   SAIMON-DESIGN  /   INDEX   /   KONTAKT


Theme by Anders Norén Improoved by Saimon-Design::Software

© 2018-2025 Jesteśmy u Celu

-